ΝΕΑ


Στα εργαστήρια πολιτικής ζύμωσης του Β-Fest ,στην Καλών Τεχνών, μια απο τις θεματικές για την Παρασκευή 29 Μαϊου είναι ο αστικός χώρος.

Κάλεσμα για περιήγηση και συνέλευση στο Πεδίο του Άρεως, Κυριακή 31 Μαϊου 5:00μμ (άγαλμα Κωνσταντίνου).
Πρωτοβουλία κατοίκων και αλληλέγγυων ενάντια στην ανάπλαση του Πεδίου του Άρεως



Wednesday, March 18, 2009

για το παρατηρητήριο ελεύθερων χώρων

Στην προηγούμενη συζήτηση έγινε αναφορά στο Παρατηρητήριο Ελεύθερων Χώρων και βρήκα αυτό τυχαία, το οποίο είχε σαν αρχική σελίδα αυτή. Την Κυριακή 22/3 έχουν ημερίδα στο Γκίνη 10:30-15:00 με θέμα Αθήνα: Ελεύθεροι Χώροι και Χώροι Στάθμευσης. Αν θέλει κανένα να πάει να δει τι λένε αυτοί οι μυστήριοι και να ενημερώσει τους άλλους στην επόμενη κουβέντα θα ήταν πολύ καλό. Εγώ μέχρι στιγμής δεν έχω κανονίσει τίποτα άλλο και λέω να πάω.

3 comments:

elli said...

madamitsa ki egw to skeftomouna na paw. pame mazi! kata ta alla oswn afora to parko nauarinou exoun agorastei ulika, ta opoia einai hdh sto oikopedo, gia na xtistei ena mikro kafeneio me cob. aurio meshmeri 8a pame ekei na kanoume kapoies prwtes dokimes etsi wste to sabbato [an den brexei]na xtistei sullogika to spitaki!!opoios exei xrono erxetai...

madame said...

ωχ, τώρα είδα το σχόλιο. Πάντως πήγα στην ημερίδα (ήταν και ο Άρης) και θα γίνει μια ενημέρωση την τρίτη.

giota said...

ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΚΟΡΕΣΜΟΥ Η ΧΡΗΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Τα Ι.Χ. «πάτησαν» τα μέσα μεταφοράς
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
Park (πάρκο) ή park (παρκάρισμα), είναι το δίλημμα για τις λιγοστές πλατείες της πρωτεύουσας, που έχει γίνει ιδιαίτερα επίκαιρο μετά το περιβαλλοντικό έγκλημα του δήμου στην Κυψέλη και το ακίνητο του ΤΕΕ στα
Εξάρχεια. Το ερώτημα ετέθη στην ημερίδα που οργάνωσαν χθες η συντονιστική επιτροπή κινήσεων και το παρατηρητήριο ελεύθερων χώρων, το οποίο αποτέλεσε βήμα διαλόγου ανάμεσα στους ευαισθητοποιημένους
κατοίκους και τους επιστήμονες.
«Το Ι.Χ. είναι αναγκαίο κακό και το μόνο αντίδοτο είναι η βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών», τόνισε ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Γ. Φραντζεσκάκης, ίσως ο σημαντικότερος μελετητής των κυκλοφοριακών θεμάτων στη χώρα μας.
Από τα στοιχεία που παρουσίασε προκύπτει ότι το 1962 στην Αθήνα αντιστοιχούσαν μόλις 20 Ι.Χ. ανά 1.000 κατοίκους και το 2006, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ), είχαμε φθάσει
στα 374, πολύ κοντά στα όρια κορεσμού που υπολογίζονται στα 500-600 Ι.Χ. Αντίστροφη είναι η εικόνα στις συγκοινωνίες, αφού το 1962 αντιστοιχούσαν 450 μετακινήσεις ανά κάτοικο το χρόνο, στη δεκαετία του '80 έπεσαν στις 140, ενώ
από τη δεκατία του '90 άρχισε η ανάκαμψη με αποτέλεσμα να φθάσουν στις 270 το 2006. Εξακολουθούν πάντως να είναι σχεδόν οι μισές σε σχέση με αυτές της δεκαετίας του '60, όταν είχαν φθάσει και τις 480.
«Η προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στη μείωση της χρήσης των Ι.Χ.», τόνισε ο ομιλητής και τάχθηκε υπέρ της απόδοσης χώρου στις συγκοινωνίες, με νέες γραμμές τραμ και λεωφορειολωρίδες. Χαρακτήρισε «αστείες» τις προτάσεις για
επιβολή διοδίων μέσα στις πόλεις. Σήμερα, συμπλήρωσε, στην ουσία επιδοτούμε τα Ι.Χ. να μπουν στο κέντρο επιτρέποντας να καταλαμβάνουν και μάλιστα δωρεάν 40.000 παράνομες θέσεις στάθμευσης! Τάχθηκε υπέρ της επέκτασης της
ελεγχόμενης στάθμευσης, με προτεραιότητα στους μόνιμους κατοίκους, αποτιμώντας ως θετικό το σύστημα που εφαρμόζει η Αθήνα και προβλέπεται να επεκταθεί και σε άλλες γειτονιές.
Τάχθηκε υπέρ της κατασκευής υπόγειων πάρκινγκ σε πλατείες και ελεύθερους χώρους, αλλά έπειτα από μελέτη και σε συνδυασμό με την κατάργηση της παράνομης στάθμευσης. Ζήτησε να ληφθούν και περιβαλλοντικά μέτρα, όπως οι
πεζοδρομήσεις γύρω από τις πλατείες, και παραδέχθηκε: «Εχει δίκιο ο κόσμος που αντιδρά, γιατί δεν υπάρχει ενημέρωση και δεν πιστεύει ότι θα εφαρμοστούν οι υποσχέσεις, αφού ώς τώρα δεν έχουν τηρηθεί».
Μέτρα ενίσχυσης του ποδηλάτου και των πεζών ζήτησε ο Κ. Αντωνίου, εκπρόσωπος του συλλόγου συγκοινωνιολόγων, που σημείωσε ότι σε ώρες αιχμής είναι ο ταχύτερος τρόπος μετακίνησης! Επικαλέστηκε την Κηφισίας και τη Μεσογείων,
όπου ήδη καταγράφονται μονοψήφιες ταχύτητες. Αποκάλυψε ότι δεν αρκεί να γίνουν χώροι στάθμευσης, όπως στην περίπτωση των μεγάλων εμπορικών κέντρων της Κηφισιάς, όπου το πρόβλημα είναι η δύσκολη πρόσβαση στα γκαράζ. Οσο
για τη στάθμευση στους δρόμους, τόνισε ότι δεν είναι φθηνή υπόθεση, αφού η εύρεση μιας θέσης απαιτεί αναζήτηση από 3,5 έως και 14 λεπτών, κατανάλωση βενζίνης, φθορές στο όχημα και χάσιμο χρόνου.
«Πλατεία και υπόγειοι χώροι στάθμευσης είναι έργα ασύμβατα», αντέτεινε ο Δ. Κούνδουρος από τον περιβαλλοντικό σύλλογο Περιστερίου. Στο συγκεκριμένο δήμο, η μητρόπολη Λαμίας διεκδικεί 34 πλατείες. «Οχι για να τις κάνει χώρους
πρασίνου», όπως τόνισε και αποκάλυψε ότι η πρόσφατη τροποποίηση του Ρυμοτομικού του δήμου προβλέπει την κατασκευή υπόγειων γκαράζ σε 24 πλατείες!
«Τα γκαράζ που προβλέπει το Ρυθμιστικό της πρωτεύουσας και το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Αθήνας αφορούν οικοδομήσιμους και όχι κοινόχρηστους χώρους», επισήμανε η πολεοδόμος Μάρω Ευαγγελίδου. Πρόσθεσε ότι χώροι
στάθμευσης πρέπει να χωροθετηθούν σε περιμετρικά σημεία της πρωτεύουσας, όπως ο εξωτερικός δακτύλιος, κοντά σε οδικούς κόμβους και σταθμούς μετρό, καθώς και σε περιοχές κατοικίας, αλλά με την προϋπόθεση ότι θα συνοδεύονται
με αστικές αναπλάσεις, όπως πεζοδρομήσεις, ώστε να εξασφαλίζεται δημόσιος χώρος προς όφελος των πεζών και των ποδηλάτων. Τάχθηκε υπέρ της συμπόρευσης της επιστήμης, των πολιτικών και των πολιτών, υπό την προϋπόθεση ότι θα
έχει οικοδομηθεί η αμοιβαία εμπιστοσύνη. *
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 23/03/2009

Post a Comment